ایمپلنت دندان چیست؟ مراحل ایمپلنت دندان چگونه است؟
نوشته شده توسط : نت ویر

اغلب افرادی که تصمیم می‌گیرند دندان یا دندان های از دست رفته خود را با کمک ایمپلنت دندان جایگزین کنند از مراحل و روال اینکار اطلاعات زیادی ندارد و به همین جهت ممکن است از این پروسه هراس داشته باشند، و یا به دلیل بی اطلاعی از آن، در تصمیم گیری دچار مشکل شوند.

گام اول: مشاوره رایگان و ارزیابی دقیق

متخصصین ایمپلنت در این جلسه محل دقیق کاشت را مشخص کرده و درباره وضعیت مراجعان، نحوه جراحی، مراحل و نکات پیرامون آن اطلاعات کاملی ارائه می دهند.

گام دوم: انجام پروسه های دندانپزشکی خاص (در صورت نیاز و بر حسب ضرورت)

این مرحله البته برای همه مراجعان و بیماران نیست و تنها برخی از آن ها نیاز به این گام دارند. برخی از مراجعان ممکن است مشکلات خاصی در ناحیه دهان و دندان یا در (سلامت عمومی) خود داشته باشند.

آن ها باید ابتدا تمام مشکلات موجود را برطرف کنند و پس از برطرف شدن مسائل، مراحل بعدی آغاز شود. به عنوان مثال ممکن است برخی مراجعان مشکل بیماری لثه (ژنژویت یا پریودنتیت) داشته باشند. تا بیماری لثه بهبود کامل پیدا نکند نمی توان کاشت ایمپلنت را شروع کرد. یا مثلا ممکن است نیاز به کشیدن دندان باشد و باید پیش از عمل اینکار انجام داده شود.

گام سوم: آغاز جراحی برای کاشت ایمپلنت دندان

اگر دو مرحله قبل با موفقیت به اتمام برسد نوبت به آغاز جراحی خواهد رسید. دنتال در این مرحله ایمپلنت با روش جراحی و با برش دادن بافت لثه و دریل کردن استخوان فک کاشته می شود. پس از کاشته شدن ایمپلنت داخل استخوان، بافت لثه بخیه می شود.

بیمار باید صبر کند تا ایمپلنت در محل استخوان ثابت شود و فرآیند استخوان سازی پیرامون آن صورت بگیرد تا کاملا استخوان به ایمپلنت جوش بخورد. در این مدت بافت لثه نیز ترمیم خواهد شد.

مدت زمان عمل نیز بسته به تعداد ایمپلنت ها متفاوت خواهد بود. اما به طور میانگین هر واحد ایمپلنت حدود 1 ساعت کاشته می شود.

گام چهارم: سپری کردن دوره بهبودی

پس از کاشته شدن ایمپلنت دندان، 4 تا 6 ماه طول خواهد کشید تا به استخوان جوش بخورد و فک و لثه ترمیم شوند. بیمار باید در این مدت چند جلسه به کلینیک مراجعه کند تا توسط متخصصان ارزیابی شود و اطمینان حاصل شود که وضعیت ایمپلنت خوب است و بیمار در سلامت کامل به سر می برد.

گام آخر: انتخاب نوع روکش برای ایمپلنت کاشته شده

پس از بهبودی کامل اکنون می توانیم روکش را بر روی پایه ایمپلنت دندان قرار دهیم. بیمار باید یک جلسه به کلینیک مراجعه کند و بعد از ارزیابی نهایی، نوع روکشی که باید روی ایمپلنت سوار شود مشخص شده و پروسه به اتمام می رسد.

منبع: www.implantdr.ir





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: